Saft och Bullar

Tjena bloggen!

Publicerad 2012-05-22 19:36:45 i Allmänt

Jag tänkte bara skriva om min giraff som jag köpte på marknaden igår.
Den är stor och ståtlig men halsen är kort så jag fick den billigt.
Ska jag vara ärlig ser den inte riktigt ut som en giraff, mer som en häst.. Kanske en D-ponny.
Dock är giraffen liten som en mindre hund vilket är ganska behändligt, ser ut som en katt gör den med!

Jag är väldigt nöjd med mitt köp, det har gjort min vardag så mycket roligare. Även om den inte rör så mycket på sig, ligger mest i hallen.

Funderar på om jag kanske ska ta ut den på en prommenad i parken.

Kan passa på att berätta om min prommenad jag gick en gång för länge sedan.
Det var en varm och mysig morgon i Februari som jag tog på mig mina stora boots och traskade ut i regnet.
Jag kom fram till ett ganska så stort träsk men som tur var hade någon byggt en bro över träsket så jag fick skydd från regnet när jag kämpade mig fram under den. Torr upp till knäna kom jag fram till en butik där man kunde köpa glass. Jag beställde en dricka och gick vidare tomhänt.

Senare under dagen när jag började bli pigg i benen möttes jag upp av en god vän till mig som jag aldrig träffat förut. Mårtny var hans namn och det luktade lite som färska bananer.

Tydligen så hade jag och Mårtny samma mål som var ingenting, tillsammans gick vi skilda vägar mot det stora blå.

Väl framme vid det stora blå insåg jag att det var svart och vände hem igen.

Jag tog en genväg över ett berg där jag träffade på två kolmårdstroll, gick inte förstå ett ord de försökte få fram. Ska jag vara ärlig tror jag att de var tysta mest hela tiden.

Tystnaden uttråkade mig så jag knallade vidare mot en bilbana där man kunde åka moped. Jag hade turen och fick köpa en fin moped till extrapris så jag snabbt kunde åka fel väg hem.

Här sitter jag nu, blöt och torr med för mycket fritid.

Tack och hej, penispastej.

Kommentarer

Postat av: Nenny

Publicerad 2012-06-07 13:42:01

Jag gillört

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela