Saft och Bullar

Coca Cola och vad det kan göra.

Publicerad 2011-12-27 21:38:01 i Allmänt

It fucked up my keyboard!

Resulterade i att jag beställde krejjer för lite mer än tänkt, naaajs det.

Nu vet väl iofs min enda läsare om detta redan men kan väl lika gärna blogga, största händelsen sedan julen 2003.


Nu funderar säkert många om vad som hände julen 2003, ojoj vad hände inte Julen 2003? Jesus föddes inte iaf, tomten kom inte och folk grät en skvätt.

Nu lämnar vi julen efter oss och ser fram mot år 2012, jag tror det kommer bli ett år fyllt av idiotiska förslag och beslut som tas utav folk med ansvar dom inte borde ha.

Tänk om det kunde finnas lite struktur och mänskligt medlidande när man kallar sig chef på ett företag?
Nämner inga namn eller avdelningar då, enligt min erfarenhet vi kan alla över en kant med några, väldigt få undantag.

Det finns dom som alltid ställer upp, alltid hoppar in när det behövs och jobbar över, hjälper andra avdelningar, byter pass eller det som behövs. Vad får dom för det?

Mer skit, det är vad dom får. Man blir inte belönad av att kunna mycket utan man blir bestraffad. Ju mer man kan desto mindre chans har man till att få kompa hem eller få semester.

Tips till eventuella jobbsökande på mitt arbete (om ni vet vilket det är) försök för guds skull att inte synas eller höras, lär er inte mer än nödvändigt och om någon frågar om ni kan något säg för fan nej och hoppas på att ingen har tid att utbilda.

"Hej, kan jag få gå hem tidigare på fredag.. Nej det kan du inte för det är backlogg i det här eller nej det är backlogg hos den gruppen så då kan vi ta ut den personen att hjälpa dom så kan du göra den personens jobb" Kom igen eller?

Som sagt, ju mer man kan desto mer skit får man ta.

Det finns dom chefer som faktiskt ger lite tillbaka, dom kan bjuda på nån timme hit och dit när man ställer upp men dom flesta styrs av statistik och vad som står på papper och bara tar, kanske får man en klapp på axeln för att man ställer upp... Ärligt? En klapp på axeln, vilken djävla nytta har man av det?

Nu kanske endel undrar varför man väljer att jobba kvar.. För att överlag så är det, för mig iaf helt okej. En hel del bra arbetskollegor och en hel del skratt som får en att trivas ganska bra.

Tror ingen chef på mitt jobb läser min blogg men om ni gör det. Varsegood här är min tanke och kritik, kommer jag få mer skit nu?

Inte som att någon tar åt sig av kritik, kritiserar man blir man lynchad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela